Jste statutární zástupce firmy, vedoucí pracovník, nebo správce majetku?
Pak byste měl znát práva a povinnosti z pohledu plnění zákonných povinností vlastníka majetku.
„Základní povinností vlastníka majetku a nemovitostí je udržovat jej ve stavu, který neohrožuje okolí a provádět všechny předepsané kontroly, revize a údržbu“

CO TO ZNAMENÁ V PRAXI?
Jako vlastník majetku musíte mít řádně (věcně i formálně) a včas vyřešeny desítky, popř. i stovky zákonných povinností, které jsou definovány podle jednotlivých oblastí.

Pokud jste nad rámec vlastníka majetku i zaměstnavatel tak, máte x dalších povinností z pohledu BOZP, atd….
JAK LZE EFEKTIVNĚ VYŘEŠIT TOLIK ČINNOSTÍ A NA NIC NEZAPOMENOUT?
Zaměstnáte adekvátní počet lidí a za pomocí tradičních postupů, papíru, šanonů, popř excelu to budete nějak zvládat. Sjednáte si externí dodavatele, jako jsou OZO v oblasti VTZ, BOZP a PO, údržbové a servisní společnosti…čím více majetku, povinností a více dodavatelů, tím komplikovanější evidence, dodržování termínů a větší riziko, že něco opomenete.
Negativní následek toho ale bude, že vy jako osoba zodpovědná nebudete v tomto „tradičním systému“ schopen komplexně zkontrolovat, zda-li máte vše řádně a včas splněno.
Přitom ale máte povinnost, dle ZP § 302:
Vedoucí zaměstnanci jsou dále povinni:
a) řídit a kontrolovat práci podřízených zaměstnanců a hodnotit jejich pracovní výkonnost a pracovní výsledky,
b) co nejlépe organizovat práci,
Povětšinou tedy budete kontrolovat a řešit jen to, co Vás nejvíce pálí…budete tedy řešit už vzniklý problém, nikoliv mu předcházet…
To je další úskalí, protože: „jako vedoucí pracovník musíte k majetku přistupovat s péčí řádného hospodáře“ podle OZ § 159 odst. 1…
EXISTUJE MNOHEM EFEKTIVNĚJŠÍ A KONEČNÉM DŮSLEDKU TAKY LEVNĚJŠÍ VARIANTA…
Řešením je zavedení sofistikovaného CAFM systému ke správě majetku, díky kterému získáte:
- EVIDENCI kompletní revizní činnost k VTZ (vyhrazené technické zařízení), BOZP, PO, ŽP atd.
- PŘEHLED o technické údržbě a správě zařízení a budov (pravidelná a mimořádná údržba)
- HARMONOGRAM všech naplánovaných procesů (revize, kontroly, údržby, úklidy)
- PASPORTIZACI prostorovou, technickou a technologickou
- SPRÁVU vozového parku (Fleet management)
- OCHRANU STATUTÁRNÍCH ZÁSTUPCŮ a zodpovědných osob před trestněprávní zodpovědnosti
- POŽADAVKOVÝ SYSTÉM – interní údržbový helpdesk
- ENERGETICKÝ MANAGEMENT – on-line měření spotřeby energií
- KALKULACI NÁKLADŮ na údržbu a provoz
ZAVEDENÍM TAKOVÉHO SYSTÉMU ZÍSKÁTE RYCHLÝ A STRUČNÝ PŘEHLED O PLNĚNÍ VŠECH ZÁKONNÝCH POVINNOSTÍ.
Prevence je v mnoha ohledech levnější než řešení již vzniklého problému…
Se zavedením systému SWKLID Vám rád pomůžu a vše vysvětlím.
TADY ZANECHEJTE KONTAKT PRO NEZÁVAZNOU KONZULTACI A JÁ SE VÁM OZVU